8 Ocak 2012 Pazar

Yapılandırmacılık ve İnternet Temelli Eğitim

Yapılandırmacılık, bilginin deneyim yoluyla oluşturulduğuna dayanan bir felsefedir. Bu yaklaşım, öğrencilerin kişisel farklılıklarını göz önünde bulunduran öğrenci merkezli bir öğrenme ortamı sağladığı için daha güdüleyecidir ve eleştirel düşünmeyi cesaretlendirir.

            Yapılandırmacı bakış açısıyla, internet temelli öğretim ortamlarını tasarlarken, öğrencilerin bireysel farklılıkları, önceki bilgileri, güdülenmeleri, otantik görevleri, kendi kendine yansıtma, öğrenme materyalinin esnekliği, bilginin farklı şekillerde sunumu ve öğrenme sürecine yerleştirilmiş öğrenme değerlendirmesi gibi unsurlar göz önünde bulundurulmalıdır.

            Bununla birlikte;

·        Gerçek yaşam durumlarından alınmış otantik görev temelli etkinlikler ve alıştırmalar,
·        Görev temelli etkinlikleri gerçekleştirirken öğrencilere yardım sağlayan iyi yapılandırılmış örnekler,
·        Öğrencilerin yeniden kullanabilmeleri için dersin önceki sürümlerinin bilgi sunumları,
·        İçsel güdülenmeyi sağlayan öğrenme materyallerinin kaydedilmesi,
·        Etkileşimli eğitim yazılımlarına bağlantılar,
·        Otantik problemlerin çözümü için öğretim elemanının öğrencilere geri bildirim sağlaması,
·        Bir proje raporu ya da bir problemin çözümü için işbirlikçi görevlerin tanımı,
·        Öğretim elemanları ve öğrencilere tartışma ortamının sağlanacağı forumlar,
·        Öğrencilere kaynakların paylaşılabileceği alanların açılması,
·        Çevrimiçi veri tabanları, çevrimiçi dergiler,yazılım kütüphaneleri ve ilgi gruplarına bağlantılar,
·        İşbirlikli ve işbirlikçi öğrenme ortamlarının sağlanması,
·        Öğrenme kontrolünün öğrenciye verilmesi,
·        Öğrencilere öğrenme içeriğini yansıtabilecekleri zaman ve şansın verilmesi,
·        Etkileşimli öğrenme etkinliklerin sağlanması gibi özellikler eklenebilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder