8 Ocak 2012 Pazar

UZAKTAN EĞİTİM NEDİR?

            Uzaktan eğitim,bireylere kendi kendilerine öğrenme imkanını sağladığı, geleneksel eğitime göre daha esnek ve birey koşullarına uygulanabilir bir eğitimdir. Uzaktan eğitimle eğitim hizmeti götürmekteki sınırlılıkların kısmen ya da tümüyle ortadan kaldırılarak eğitim imkanlarının daha geniş kitlelere ulaştırılması amaçlanmaktadır.
            Uzaktan eğitim ifadesi, birçok farklı kavramları içermektedir. Bu kavramlar genel olarak aşağıdaki gibidir:

1.     Açık öğretim
2.     Uzaktan öğretim
3.     Yüksek öğretimde uzaktan öğrenme
4.     Sorumluluk eğitimi
5.     Kendi kendine rehber çalışma
6.     Öğretim materyallerini terk etmeden çalışma
7.     Öncülü iletişim
8.     Uzaktan eğitimde iki yönlü iletişim
9.     Yaşam boyu eğitim
10.                      Mektupla öğretim
11.                      Uzaktan öğrenme
12.                      Bireysel çalışma
13.                      Ev çalışması

Yapılan uzaktan eğitim tanımları incelendiğinde tanımlar arasında ortak özellikler bulunmaktadır. Bu ortak özellikler aşağıdaki gibidir:

v Öğretmen ve öğrenci ayrı mekanlarda ,
v İletişim teknolojilerinin kullanılması,
v Posta hizmetlerinin kullanılması,
v Okula devam mecburiyeti yok,
v Özel öğretim yöntemleri,
v Tek yönlü iletişim,
v Çift yönlü iletişim,
v Telekonferans sistemi,
v Özel programlar,
v Özel araç gereçler,

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder