8 Ocak 2012 Pazar

Bilişçilik ve İnternet Temelli Eğitim

Bilişsel yaklaşımla birlikte; algı, öğrenme, düşünme, akıl yürütme vb. süreçlerin “nasıl olduğu” araştırılmaya başlanmıştır. Bilişçiler, öğrenmeyi hafıza,düşünme, yansıtma, soyutlama, güdüleme ve meta-bilişi kapsayan içsel bir süreç olarak tanımlarlar ve öğrenmenin doğrudan gözlenemeyeceğini savunurlar.

            Bilişçiliği benimseyen bir internet temelli öğrenme öğrenme ortamı tasarlayan öğretim tasarımcılarına aşağıdaki unsurlar tavsiye edilmektedir:

·        Önemli noktaların altını çizerek öğrencinin dikkatini çekecek şekilde bir öğretme stratejisi benimsenmelidir.
·        Ön örgütleyiciler kullanarak öğrencilerin önceki bilgileri ile yeni bilgilerini bağdaştırmalarına yardımcı olunmalıdır.
·        Aşırı bilişsel yüklenmeyi azaltmak için öğrenme içeriği 5-9 madde arası küçük parçalara ayrılmalıdır; doğrusal, hiyerarşik ya da örümcek ağı şeklinde bilgi haritaları kullanılmalıdır.
·        Bilginin derinlemesine işlenmesi ve üst düzey öğrenme sağlamak için öğrencinin uygulama, analiz, sentez ve değerlendirme yapmasını sağlayacak stratejiler kullanılmalıdır.
·        Farklı öğrenme ve bilişsel stilleri destekleyen çevrimiçi öğrenme materyalleri kullanılmalıdır.
·        İçsel ve dışsal güdülenmeyi artırmak için Keller’in ARCS modeli ile kullanılabilir.
·        Paivio’nun İkili Kodlama Kuramı’nı göz önünde bulundurarak bilgi farklı biçimlerde sunulabilir.
·        Öğrencilerin ne öğrendiklerini, akranları ile işbirliği ve kendi gelişimlerini kontrol etmelerini yansıtan meta bilişsel becerilerini geliştirecek bir öğretme stratejisi kullanılmalıdır.
·        Öğrencilerin öğrendikleri, gerçek yaşamla ilişkilendirilmelidir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder