8 Ocak 2012 Pazar

İnternet Temelli Eğitim

İnternet temelli eğitim ile eş anlamlı kullanılan birçok kavram vardır: İnternet temelli öğrenme, internete dayalı öğrenme, web temelli öğrenme, uzaktan öğrenme, e-öğrenme, sanal öğrenme… gibi. Bu terimler arasında ince ayrımlar olmakla birlikte, çoğu zaman birbirlerinin yerine kullanılmaktadır.

            Ancak bu kavramların ortak özelliği uzaktan eğitimin farklı sunuluş biçimleri olmalarıdır. Dolayısıyla temel kavramlar kapsamında ilk olarak uzaktan eğitim terimini tanımlamak yerinde olacaktır.

            Genel anlamda uzaktan eğitim, birbirinden uzaktaki öğrenci ve öğretmenler arasındaki etkileşimin teknolojik araçlar yoluyla gerçekleştiği bir öğrenme –öğretme sistemi olarak tanımlanabilir.

            Uzaktan eğitimin internet ile birlikte anılmasıyla birlikte “internet temelli eğitim” kavramı yaygın olarak kullanılmaya başlamıştır. İnternet temelli eğitimi, asıl ortam olarak internetin kullanıldığı ancak gerektiğinde basılı materyaller, ses kasetleri, videokasetler ya da CD’ler, ağ temelli seminerler ve yüz yüze etkileşimler gibi yardımcı ortamlarla desteklenen bilgi ve deneyimin planlandığı, hazırlandığı, üretildiği, sunulduğu ve değerlendirildiği bir uzaktan eğitim sistemi olarak tanımlamak mümkündür.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder