8 Ocak 2012 Pazar

TEMEL ÖĞRENME KURAMLARI VE İNTERNET TEMELLİ EĞİTİM


         Bilgisayar destekli eğitim ilk ortaya çıktığı zamanlarda, terimin eğitim yönü göz önünde bulundurulmadan bilgisayarın teknolojik cazibesine kapılan örnekler sergilenmiştir. Zamanla bu teknolojik cazibenin öğretimsel değeri sorgulanmaya başlamış, bilgisayar mühendisleri/bilgisayar programcıları ve öğretim teknologlarını aynı masaya oturmak zorunda bırakmışlardır. Bilgisayar destekli eğitimin bir öğretim tasarım süreci gerektirdiğinden çıkarılan sonucun internet temelli eğitime yansıması daha kısa zaman almıştır. Ancak yine de ilk çıkan internet temelli eğitim örneklerinin, sadece teknolojik becerileri sergilemekten öteye gitmediği açıktır.

            Üç temel öğrenme yaklaşımı ve bu yaklaşımların temel kuramları, öğretim tasarımı süresinde analiz basamağında irdelenerek, internet temelli eğitimde de kullanılmasının kaçınılmaz olduğu çok geçmeden anlaşılmıştır. İçeriğin alınıp olduğu çok geçmeden anlaşılmıştır. İçeriğin alınıp olduğu gibi internet ortamına aktarılmasının eğitimsel bir çözüm olmadığı açıktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder